Vilka varumärken är mest relevanta inom olika kategorier? Vad har unga på frukostbordet? Vad ska en bra bankapp för tonåringar innehålla? Hur ska vi möta kunder i sociala medier? Vad driver försäljning av hygienprodukter i dagligvaruhandel?
Oavsett om du vill nå ut med en produkt, en tjänst eller en idé har förutsättningarna för framgångsrik varumärkeskommunikation förändrats i grunden. Samtidigt som 96% av kunderna har en smartphone som de använder till att läsa på, köpa och interagera med varumärken de brinner för, har det aldrig varit så svårt att nå fram för den som inte förstår kontexten. Data kring köp- och användarbeteenden finns i överflöd, men vad kretsar egentligen unga konsumentbeslut kring och hur kan man sätta sina produkter i rätt sorts sammanhang?
Inom området Varumärken & Konsumtion tillhandahåller vi konsumentinsikter bortom uttjatade begrepp och allmänna ”sanningar”, oavsett om det handlar om att skapa bra butiksupplevelser, anpassa ett globalt varumärkeskoncept för den nordiska marknaden, eller möta kunderna i digitala miljöer.
Färdigpaketerad expertkunskap
- Kost och Hälsarapporten – vad har unga för förhållningssätt till kost och kravställning på maten de köper?
- Livsstil, Engagemang och Hållbarhetsrapporten – i vilken utsträckning är konsumtion ett sätt att visa engagemang och hur ser unga på hållbarhet?
Återkommande uppdragsgivare
- FMCG-bolag
- Banker
- Kommunikationsbyråer
- Branschorganisationer