Digitalisering & Kommunikation

Vad gör unga på YouTube? Hur når vi bäst ut med nästa kampanj? Vad är viktigt i valet av mobiloperatör? Vilket innehåll krävs för att locka fler tittare, lyssnare eller läsare? Hur många har testat high end-VR? Hur fungerar en bra nyhetstjänst?

Möjligheten att välja innehåll med hela världens utbud i botten har gett både unga och vuxna en sällan skådad makt att välja bort kanaler, innehåll och avsändare som inte upplevs som relevanta. Så långt är alla överens, men hur ser förutsättningarna ut för den som på allvar vill nå ut i ett allt mer fragmenterat och relationsdrivet kommunikationslandskap? Inom området Digitalisering & Kommunikation tillhandahåller vi expertis kring allt från tittande, lyssnande och läsande till tekniska plattformar, tjänster och uppkoppling.

Återkommande uppdragsgivare

  • Mediehus
  • Telekombolag
  • Tekniktillverkare

Apple

I januari 2010 lanserades iPad och redan samma år utnämnde HUI surfplattan till årets julklapp. Succén var omedelbar, och idag återfinns surfplattor i en majoritet av landets hushåll.

Som med alla produkter bromsar dock tillväxten förr eller senare in, och under de senaste åren har vi noga följt utvecklingen när adaptionscykeln skiftat från ”ny” till ”mogen”. Hur förändras försäljningen när de flesta hushåll redan har minst en enhet, utbytescykler förlängs och lågprisaktörer äntrar marknaden?

Genom att kombinera extern försäljningsdata med egna kartläggningar har vi skapat en modell för att predicera efterfrågan på nya enheter, samt ringa in vilka hushåll som bör stå i fokus för insatserna kring dessa.

Vill du veta mer om hur vi arbetar med digitalisering & kommunikation? Kontakta Peder!